6 فواید خواندن کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن 1

6 فواید خواندن کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن

کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن یکی از کتاب های راندا برن سخنران و نویسنده انگیزشی آمریکایی است که در این کتاب با یک زبان بسیار ساده و تمرین های مناسب به مخاطبان آموزش می دهد که چگونه می توانند چیزایی را که دارند ببیند و برای آن چیزهای که زندگی شان را تغییر داده است، سپاسگزار باشند.

این روزها افراد کمی وجود دارند که خداوند را به خاطر داشتن نعمت هایی که دارند شکر کنند. در واقع امروزه ساختار تبلیغات و شبکه های اجتماعی به شکلی است که بیشتر به نداشته ها و کمبود ها گوشزد می کند. هدف اصلی هم این است که ما بیشتر و بیشتر خرید کنیم و مصرف کنیم تا چرخ اقتصاد لیبرال هرروز بیشتر بچرخد و سرمایه داران هرروز پولدارتر شوند. کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن به ما گوشزد می کند که بابت تمامی نعمت هایی که در زندگی ما وجود دارند باید خدا را شکر کنیم تا از این طریق به صلح و آرامش درونی برسیم.

او این کار را در قالب یک برنامه 28 روزه یاد می دهد و تمرین هایی برای هر روز در نظر گرفته است. با انجام دادن این تمرین ها و داشتن یک لیست نوشته شده از همه چیزهایی که در زندگی ما به خوبی پیش می رود  باعث می شود دورانی که سخت می گذرد را به راحتی پشت سر بگذاریم. در ادامه این مقاله سعی می کنیم توضیحات بیشتری در مورد این کتاب موفقیت در اختیار شما قرار دهیم.

راندا برن نویسنده کتاب معجزه شکرگزاری

راندا برن بانویی است که تجربیاتش در زندگی او را به سوی کشف قانون جذب سوق داده است. یکی دیگر از آثار این نویسنده مجموعه راز است که هر یک از آن ها دارای یک نام مجزا است و با آن نام به چاپ رسیده است. ولی معنا و مفهوم تمام این کتاب ها در ادامه یک دیگر است. این نویسنده و کارگردان آمریکایی دارای دو فرزند است که نام های آن ها اسکای و هایلی می باشد. او در سال 2004 پدرش را از دست داد که بعد از آن دچار افسردگی شد و مدتی را درگیر این بیماری بود. تا سرانجام با اصرار زیاد دخترش هایلی کتاب علم ثروت نوشته والاس دی واتلز را خواند.

بعد از خواندن این کتاب دوباره به نوشتن روی آورد و آن زمان بود که قانون جذب و تفکر مثبت را کشف نمود و اولین کسی که زندگی اش را تحت تاثیر این قانون و شکرگزاری متحول شد خود راندا برن بود. با خواندن این کتاب ما به درون تجربیات زندگی پرفراز و نشیب او فرو می رویم و درباره کشفیات و تجربیات او می آموزیم. راندا در دهه های اول زندگی خود به عنوان یک تهیه کننده رادیو کار می کرد و بعد ها به تلویزیون روی آورد. او چندین برنامه تلویزیونی تولید کرد که فیلم راز یکی از آن ها می باشد.

کتاب معجزه شکرگزاری

تمامی انسان ها در طول زندگی خود با سختی های امتحان می شوند که گاهی فکر می کنند که ممکن است هرگز دیگر بر روی پای خود نایستند. در کتاب معجزه شکرگزاری یاد می گیرید که باید همیشه سپاسگزار باشید برای آن چیزی که در مسیرتان قرار گرفته است. این کتاب راز زندگی را در شکرگزاری به شما نشان می دهد و تکرار شکرگزاری می تواند کلید رضایت خاطر درونی و بهبود کیفیت روابط و زندگی تان باشد. مطمعنا شما در زمان های مشخص قدردان نعمت های  خداوند بوده اید. آنچه نویسنده این کتاب می خواهد به شما نشان دهد معجزه شکرگزاری است. تاثیر شکرگزاری یک عادت هر روزه است چون انسان ها در گیرو دار های زندگی و روزمرگی ها گاهی زیبایی های زندگی را نمی بینند.

راندا برن با به وجود آوردن مجموعه ای از تمرین ها در یک دوره 28 روزه به شما آموزش می دهد که قدرشناسی را به یک عادت تبدیل نماید نتایج حیرت آور آن را در طولانی مدت نظاره گر باشید. هر کاری راه و روش مخصوص به خود را دارد شما با خواندن این کتاب در همان هفته های اول می توانید معجزه را به چشم خود ببینید. متوجه می شوید که شکرگزاری چقدر می تواند زندگی شما را تغییر دهد و یک زندگی خوب که لحظه لحظه آن با شادی و نشاط است را برای شما اعطا می کند پس قدرت شکرگزاری را دست کم نگیرید.

6 فواید خواندن کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن 3

کتاب شکرگزاری معجزه را به چه کسانی پیشنهاد می کنید؟

اگر در زندگی خود دچار استیصال و نا امیدی شده اید و برای رهایی از آن راهی پیدا نکرده اید به احتمال زیاد می توانید پاسخ خود را در کتاب معجزه شکرگزاری پیدا کنید. در صورتی که به دنبال یک کتاب برای افزایش انگیزه هستید به شما پیشنهاد می کنیم کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن را بخوانید چون به بهبود کیفیت زندگی شما کمک می کند. چیزی که این کتاب از شما می خواهد این است که شروع به فکر کردن و تشکر کردن کنید. در صورتی که به علت بدهی های خود غمگین و افسرده هستید و فکرهای منفی شما را درگیر کرده اند باید بدانید که از پس پرداخت بدهی های خود بر نمی آید چون نمی توانید فکر کنید.

آن چه راندا برن در این کتاب از شما انتظار دارد این است که شما باید باور کنید که می توانید از مشکلات عبور کنید وقتی که این واقعیت را باور کردید آن گاه است که به فکر راه هایی برای گذراندن بحران ها می افتید می توانید بهتر تصمیم بگیرید.

بخشی از کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن

هنگامی که قدردان و سپاسگزار نعمت هایی باشید هر چقدر این نعمت ها کوچک باشند شما فورا متوجه افزایش آن ها خواهید شد. در صورتی که برای پول بسیار کم سپاسگزاری کنید خواهید دید که به طرز بسیار جادویی دارایی شما زیاد می شود. اگر از رابطه ای که در آن هستید هر چقدر هم این رابطه بی عیب و کامل نباشد ولی از داشتن آن رابطه سپاسگزار باشید متوجه می شوید که چگونه این رابطه بهتر و کامل تر می شود. اگر از شغلی که دارید سپاسگزار باشید خیلی زود در کارتان تغییراتی به وجود می آید به شکلی که از آن شغل لذت ببرید و از به وجود آمدن فرصت های کاری بهتر در مورد شغلتان متعجب می شوید.

نکته مهم که باید بدانید این است که اگر داشته ها و نعمت های خود را نشمارید در دام شمارش نداشته ها و موارد منفی گرفتار می شوید و در مورد چیزهایی که ندارید صحبت می کنید. وقتی که دیگران را نقد می کنید و یا آن ها را مقصر می دانید هنگامی که در ترافیک گیر می کنید و از عالم و آدم شکایت می کنید و وقتی منتظر رسید نوبتتان هستید، تاخیر کارهای اداری وقت گیر، نداشتن پول کافی، بدی آب و هوا و…. به صورت ناخواسته موارد منفی را شمارش می کنید.

وقتی نکات منفی را می شمارید آن ها به جای نکات مثبت و نعمت ها به صورت ناخودآگاه افزایش می یابند. همچنین با شمارش موارد منفی و گله و شکایت نعمت های دیگری که بر سر راه شما قرار داده می شوند هم از بین می روند. راندا بران در کتاب معجزه شکرگزاری اشاره می کند که در واقع من هر دوی این راه ها را امتحان کرده ام هم شمردن نعمت ها و هم موارد منفی دیگر که می توان اطمینان داد شمارش نعمت ها تنها راهی است که باعث فراوانی در زندگی شما می شود. شما باید وضعیت مالی و کمبود احتمالی پول را در زندگی کنونی خود نادیده بگیرید. هر چند این کار ممکن است این کار کمکی سخت باشد ولی به هر حال باید بدانید که سپاس گزاری از خداوند در واقع یک روش تضمینی برای انجام دادن این کار است.

6 فایده خواندن کتاب معجزه شکرگزاری

خواندن کتاب معجزه شکرگزاری برای افراد مختلفی مناسب است که خواندن آن یک سری فواید دارد که شامل:

کاهش استرس و نگرانی

روش های شکرگزاری در این کتاب به شما یاد می دهد که چگونه نگرانی و استرس روزمره خود را کنار بگذارید.

افزایش شادی و خوشبختی

در این کتاب شما یاد می گیرید که چگونه با تمرین شکرگزاری می توانید احساس خوشبختی و رضایت خود را افزایش دهید.

افزایش بهره وری

شکرگزاری به شما کمک می کند تا بهره وری خود را افزایش دهید و اهداف خود را تعیین کنید و برای رسیدن به آن ها تلاش کنید.

بهبود روابط

این کتاب به شما نشان می دهد که چگونه با تمرین شکرگزاری می توانید روابط خود با دیگران را بهبود ببخشید و ارتباط سالم تری بسازید.

توسعه روحی

مطالعه کتاب معجزه شکرگزاری می تواند به شما کمک کند تا روحیه ی مثبت تری داشته باشید و به توسعه ذهنی و شخصی خود بپردازید.

ایجاد تغییرات مثبت

کتاب معجزه شکرگزاری تجربیات، تکنیک های موفقیت آمیز دیگران را با شما به اشتراک می گذارد تا شما بتوانید تغییرات مثبتی در زندگی خود به وجود بیاورید.

همچنین به شما کمک می کند تا زندگی خود را بهبود ببخشید و خود را به سوی شادی و موفقیت هدایت کنید.

چند تمرین از کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن

تمرین اول: اولین و مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که نعمت هایی را که دارید بشمارید و این کار را در صبح انجام دهید.

تمرین دوم: یک دفترچه یادداشت بردارید و موفقیت هایی را که کسب کرده اید را بنویسید و از خداوند بابت این نعمت ها سپاسگزاری کنید. هدف دیگری را انتخاب نماید و راه های رسیدن به آن را بررسی نماید.  شب ها فکر کنید که چه اتفاق های خوبی در راه رسیدن به این هدف برای شما اتفاق می افتد.

تمرین سوم : سه نفر از افرادی که با شما رابطه صمیمانه دارند را پیدا کنید و از آن ها تشکر کنید رفتارها و اخلاق های خوب آن ها را به یاد بیاورید. برای دوست داشتنشان 5 دلیل بیاورید.

تمرین چهارم :در این تمرین از کتاب معجزه شکرگزاری آمده است که خدا را برای سلامتی تان شکر کنید.

تمرین پنجم: به زمان کودکی خود فکر کنید و به همه چیزهایی که در آن زمان بدون هیچ هزینه ای برای  شما مهیا می شد. چیزهایی که خیلی از افراد از داشتنش محروم هستند. خاطره ای که در آن برای شما پولی خرج شده است را به یاد بیاورید. و خدا را بابت آن شکر کنید.

تمرین ششم: روز ششم تا آن جا که می توانید به دنبال چیزهایی باشید که بابت آن ها از خدا تشکر کرده اید.

روز هفتم: امروز را بدون گفتن جملات منفی به پایان برسانید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم توضیحات کاملی را درمورد کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن در اختیار شما قرار دادیم. چنانچه به خواندن این کتاب علاقه دارید می توانید به سایت رمان بوک مراجعه کنید و این کتاب انگیزشی را دانلود کنید و از خواندن آن لذت ببرید و تکنیک های جدیدی کشف کنید.

دسته بندی : معرفی آثار, ادبیات
لینک کوتاه :

مقالات مشابه با آنچه مطالعه کردید

همراه ما در کانال تلگرام رمان بوک شوید!
هوادار ما در اینستاگرام رمان بوک باشید!

نظر شما درباره این مطلب

لطفا پس از مطالعه کامل محتوا نظر خود را برای دیگر کاربران بنویسید.
از ارسال نظر به زبان انگلیسی یا نوشتن فینگلیش پرهیز کنید.
تمام نظرات توسط تیم مدیریت رمان بوک بررسی شده و پاسخ داده می‌شوند.
0 0 رای ها
لطفا امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: نمیشه متن رو انتخاب کنی
کانال تلگرام رمان بوک پیج اینستاگرام رمان بوک