معرفی 12 رمان خارجی در ژانر جنایی پرطرفدار 1

معرفی 12 رمان خارجی در ژانر جنایی پرطرفدار

رمان جنایی از سری ژانرهای پرطرفدار و جذاب است که قدمتی طولانی دارد. منتقدین بر این باور هستند که می توان رگه هایی از داستان جنایی را در کتاب های مقدس عهد قدیم پیدا کرد. برخی دیگر از منتقدین معتقدند که در قصه های هزار و یک شب نمونه های از داستان های جنایی وجود دارد. رمان های جنایی چندین سال است که مورد توجه خیلی از افراد قرار گرفته است.

باید بدانید که خواندن این رمان ها ذهن شما را وارد هزارتویی می کند که خروج از آن کار آسانی نیست. در صورتی که  می خواهید از روزمرگی زندگی خود خارج شوید و هیجان را به زندگی خود وارد کنید به شما پیشنهاد می کنیم که رمان جنایی بخوانید. از نظر خوانندگان هیچ چیز به اندازه یک رمان جنایی هیجان انگیز نیست و نمی تواند آن ها را به وجد بیاورد. پس بدون هیچ معطلی  چند رمان جنایی جذاب و هیجان انگیز را به شما معرفی می کنیم تا از خواندن آن ها لذت ببرید.

معرفی 12 رمان جنایی خارجی پرطرفدار

در این جا 12 رمان جنایی بسیار عالی که طرفداران بسیاری دارند را به شما معرفی می کنیم. شما می توانید این رمان ها را به صورت آنلاین مطالعه کنید.

فیل ها به خاطر می آورند

این رمان نوشته ی آگاتا کریستی است که به ملکه ی جنایت معروف شده و کتاب های او در ژانر معمایی و جنایی می باشند. این نویسنده خالق کارآگاهی معروف به اسم خانم مارپل و پوآرو می باشد. رمان فیل ها به خاطر نمی آورند روایت زنی نویسنده به اسم اولیور است که از معمولا از محافل دور می کند ولی در یکی از مهمانی ها یک زن سوالات عجیبی در مورد دختر خوانده او می پرسد. اولیور برای این که ماجرای سوالات این زن را بفهمد از هرکول پوآرو کمک می گیرد. در ادامه این داستان پوآرو به بالای  صخره ای که 15 سال پیش پدر و مادر دختر خوانده اولیور در آن کشته شده اند می رود تا متوجه شود چه کسی پدر و مادر این دختر را کشته است.

رمان جنایی در کمال خونسردی

در کمال خونسردی نوشته ترومن کاپوتی است که در پاییز سال 1959 در یکی از روستاهای حومه ی کانزاس چهار نفر از اعضای یک خانواده به شکلی فجیع به قتل می رسند. قاتلین دست و پای آقا و خانم کلاتر و دختر و پسر نوجوان آن ها را می بندند و به سر آن ها شلیک می کنند قاتلین به قدری حرفه ای بوده اند که پوکه ها را برمی دارند و بدون هیچ گونه ردی و در نهایت خونسردی از آن جا خارج می شوند. پلیس با بررسی صحنه جرم نمی تواند هیچ سر نخی به دست بیاورد و این گونه به نظر می رسد که قاتلین هیچ انگیزه ای مانند سرقت و انتقام برای قتل نداشته اند. این قتل باعث به وجود آمدن سر و صداهای زیادی در کشور شد و افراد زیادی حیرت زده و ترسیده بودند و پیگیر این ماجرا شدند.

پیگیری های ترومن کاپوتی در مورد این قتل حدود 7 سال طول کشید که سرانجام حاصل نتایج او رمان در کمال خونسردی است و یکی از درخشان ترین کتاب های جنایی پلیسی می باشد.

رمان جنایی خارجی قول

رمان قول دارای یک تراژیک و عجیب یک بازرس است که سال های زیادی را به انتظار نشسته است تا بتواند یک قاتل سریالی را دستگیر کند. سال های قبل در آخرین روزهای خدمت این بازپرس یک دختر در دهکده آرام به قتل می رسد. این دختر را با تیغ اصلاح سر بریده اند. بازپرس در تحقیقات خود متوجه می شود که چند دختر دیگر در دهکده های مجاور هم به این شکل به قتل رسیده اند. او بر این باور است که تمامی این قتل ها یک قاتل مشترک دارند. هرچند کسی به این فرضیه زیاد اعتقادی ندارد اما این بازرس برای پیدا کردن قتل دست به هر کاری می زند تا بتواند یک نشان از قاتل به دست بیاورد.

نویسنده این رمان توانسته است هولناکی این ماجرا و همچنین انگیزه بازرس برای پیدا کردن قاتل را به خوبی نشان دهد. این قصه در دهکده آرام در کشور سوئیس اتفاق افتاده که هیچ وقت چنین تجربه جنایت های خونباری را نداشته است. پایان این رمان بیش از همه برای این بازرس فداکار غم انگیز است.

رمان جنایی سکوت بره ها

اگر رمان و داستان های قتل های سریالی برای شما جذاب است به شما پیشنهاد می کنیم که سکوت بره ها را مطالعه کنید. این رمان در مورد یک قاتل سریالی است که زن های زیادی را اسیر کرده  و آن ها را شکنجه می کند و در آخر آن ها را می کشد. در این زمان افسر اف بی آی کلاریک استارلینگ مامور شده است تا از یک دیوانه زندانی به اسم دکتر هانیبال که چیزهایی در مورد ذهن فاسد قاتلین سریالی می داند کمک بگیرد.

رمان جنایی پشت درهای بسته

رمان پشت درهای بسته داستان زوجی به نام گریس و جک است که تقریبا تمامی خوانندگان این داستان دست کم یک زوج مانند آن ها را در اطراف خود دیده اند. این زوج تمام چیزهای که یک زوج عالی باید دارا باشند را دارند مانند: ثروت، جذابیت و…. ولی این تمام ماجرا نیست جک دارای ظاهری برازنده، ثروت، جذابیت و ظرافت است او وکیل متعهدی است که هیچوقت در رمان هایش شکست نمی خورد.

گریس یک زن خانه دار و بدون عیب و نقص،آشپزی ماهر و باغبان است همچنین به خواهر کوچکتر خود که معلول است هم رسیدگی می کند. جک و گریس تازه ازدواج کرده اند و همه چیز دارند و انگار که دیگر چیزی از زندگی نمی خواهند. این رمان دارای موضوعی است که ممکن است بیشتر افراد آن را عشق واقعی بخوانند در صورتی که این گونه نیست و این تنها ظاهر زندگی گریس و جک می باشد.

رمان خارجی تابوت های دست ساز

ترومن کاپوتی نویسنده رمان جنایی تابوت های دست ساز این رمان را از روی ماجراهای واقعی نوشته است. داستان این رمان در مورد قاتلی است که تابوت های کوچک می سازد و این تابوت ها را برای طعمه های خود می فرستد. او در ابتدا جان آقا و خانم رابرتز وکیل را می گیرد و بعد از این ماجرا خبر قتل های مشابه به گوش مردم می رسد. این قتل ها یک وجه مشترک دارند و آن هم هدیه ای است که تمامی کشته شدگان قبل از مرگ خود دریافت کرده اند .

ترومن کاپوتی و دوستش کارآگاه جیک روی این پرونده کار می کنند و آن ها توانسته اند قاتل را شناسایی کنند ولی متاسفانه مدرکی علیه او ندارند. حتما می دانید که هیجان ناشی از پیدا کردن جواب یک معمای قتل می تواند چقدر هیجان انگیز باشد در صورتی که اهل باز کردن این جور معماها هستید و دوست ندارید زندگی آرامتان به هم بریزد می توانید یک رمان پلیسی بردارید و از خواندن آن لذت ببرید.

معرفی 12 رمان خارجی در ژانر جنایی پرطرفدار 3

رمان خارجی دختری در قطار

دختری در قطار نوشته پائولا هاوکینز رمان پرطرفداری که نه تنها در تمام دنیا مورد استقبال شد بلکه به سرعت به زبان های مختلف هم ترجمه شد. همچنین یک فیلم موفق هم از این رمان جنایی ساخته شد. نویسنده این رمان با نوشتن رمان دختری در قطار توانست به خوبی مهارتش را در نوشتن رمان های جنایی و پلیسی به رخ بکشد. جریان این رمان جنایی از این قرار است که ریچل دختری دائم الخمر که خود را یک شکست خورده می داند همیشه از پنجره قطار به زندگی آدم ها نگاه می کند. ریز زندگی آدم هایی که حتی از وجود ریچل خبردار نیستند هم از چشمان ریچل دور نمی ماند و به خیال پردازی هایش بال پر می دهد.

شوهر ریچل به دلیل بچه دار نشدنش او رها کرده است و با معشوقه اش آنا زندگی می کند ولی ای کاش ماجرا این جا خاتمه می یافت. ریچل متوجه می شود که تام با مگا زن همسایه هم رابطه دارد. مدتی بعد خبر می رسد که مگان ناپدید شده است. تمام توجه ها به ریچل جلب می شود که همیشه حسرت زندگی خوب و بدون نقص تام و همسرش را می خورد. هاوکینز گره ی این رمان عشقی جنایی را از بین یادداشت های گوناگون آنا، ریچل و مگان باز می کند و حقیقت رمان را از بین دردهای زنان بیرون می کشد.

رمان جنایی بیگانه

بیگانه رمان جنایی آلبر کامو است که استاد نوشتن رمان های  ژانر وحشت، جنایی، معمایی و پلیسی است. جسد  بچه ای یازده ساله  ی پیدا شده است که این جسد در وضعیت بسیار وحشتناکی قرار دارد. به این کودک تجاوز شده است و اثر انگشت مربی بیسبال کودکان که تری میتلند نام دارد بر روی جسد به چشم می خورد. رالف اندرسن که کارآگاه ماجرای قتل است خیلی سریع به دنبال میتلند می رود و او را دستگیر می کند به خصوص که به یادش می آید که پسر او هم مدت زمانی را در کلاس های میتلند شرکت کرده است. دی ان ای و جای اثر انگشت میتلند برای کارآگاه کافی است ولی شاهدانی وجود دارند که می گویند که میتلند در زمان قتل اصلا در شهر  نبوده است و این باعث می شود که رالف اندرسن با یک معمای بزرگ روبرو شود.

رمان جنایی دختر خوب

رمان جنایی دختر خوب یک داستان مهیج و جنایی است که توانست به سرعت به یکی از پرفروش ترین رمان های آمریکا تبدیل شود. این رمان در مورد  گم شدن مرموز یک دختر به اسم میا دنت است. این دختر جوان که در رشته هنر تحصیل کرده است و بعدها در این رشته هم به تدریس پرداخته است. خانواده میا به دلیل شغل پدرش که یک قاضی مطرح است یک خانواده با نفوذ به حساب می آیند که این مسئله حل معما و پیدا شدن میا را کمی حساس تر می کند. نویسنده این داستان، دختر خوب را به گونه ای چیده است که اتفاقات از زبان افراد مختلف روایت می شود و او به واسطه این تکنیک های هوشمندانه توانسته است اطلاعات رمان را به صورت قطره چکانی به مخاطبان انتقال دهد و در تمامی لحظات روایت رمان مخاطب را در لذت کشف معما سهیم نگه دارد.

قلم روان و بدون ابهام این نویسنده باعث شده که فضای راز آلود و معمایی برای مخاطب زننده و خسته کننده نباشد و خوانندگان لحظه به لحظه کنجکاوی بیشتری برای حل کردن معمای این رمان پرطرفدار داشته باشند.

رمان خارجی بیمار خاموش

بیمار خاموش نوشته الکس مایکلیدیس است که این رمان جنایی یکی از رمان های بسیار پرطرفدار و مشهور او است. باز کردن گره یک ماجرای پلیسی و جنایی زمانی راحت است که مدارک و شواهد کافی برای آن داشته باشیم و یا این که با حرف و حدسیات ما به کشف حقیقت نزدیکتر شویم. الکس در رمان خارجی بیمار خاموش کاری کرده است که ماجرا پیچیده و پیچیده تر باشد. آلیسا برنسون یک هنرمند نقاش است که با گابریل که یک عکاس مد و فشن است ازدواج می کند. همه چیز زندگی آن ها خوب پیش میرفت تا زمانی که آلیسیا یک تصمیم وحشتناک و ترسناک می گیرد. یک شب هنگامی که گابریل از سرکار به خانه می آید او را به صندلی می بندد و به صورت او شلیک می کند.

هنگامی که پلیس ها او را پیدا می کنند با یک حالت وحشت زده و گیج بالای سر جنازه شوهرش ایستاده و رگ دست خود را هم زده است. پلیس آلیسیا را به بیمارستان منتقل می کنند ولی در گفت و گو با روانشناس و بازجویی پلیس با هیچکس حرف نمی زند و این موضوع باعث پیچیدگی این ماجرا می شود. این داستان از زبان روان درمانگر دادگاه و دفتر خاطرات آلیسیا روایت می شود.

رمان جنایی باشگاه قتل پنج شنبه

داستان این رمان جنایی این گونه است که چهار دوست که دوران بازنشستگی را می گذرانند در یک دهکده آرام و خلوت زندگی می کنند و هر پنج شنبه به رسم همیشگی به دور هم جمع می شوند تا در مورد پرونده هایی جنایی که حل نشده باقی مانده اند صحبت کنند. آن ها اسم قرار خود را باشگاه قتل پنج شنبه گذاشته اند. این گروه از الیزابت که یک مامور مخفی بوده و جویس که پرستار بوده و ابراهیم که روانپزشک و ران رئیس که بازنشسته اتحادیه اصناف است تشکیل شده. این تیم وفادار هر پنج شنبه جمع می شوند و  اعضای این باشگاه همه گی هفتاد سال به بالا سن دارند  و به دنبال این هستند که یک سرگرمی برای خود جور نمایند.

ولی آن ها نمی دانستند که سرگرمی آن ها خیلی سریع فراهم می شود به گونه ای که به یک کار تمام وقت تبدیل می شود. در دهکده آن ها دو قتل اتفاق افتاده است که آرامش دهکده را بهم زده است  و دو بازپرس به اسم کریس و دوتا به دهکده می آیند که قاتل را دستگیر کنند. این دو بازپرس با اعضای این تیم که هر یک از آن ها تخصصی دارند یک تیم تمام عیار می سازد تا بتوانند سریع تر به نتیجه برسند. رمان جنایی باشگاه قتل پنج شنبه یک رمان جذاب است که روایتی هیجانی و میخکوب کننده دارد که می توانند تا مدت ها در ذهن مخاطب باقی بماند.

جمع بندی

در این مقاله تعدادی از رمان های جنایی را که جذابیت زیادی دارند را به شما معرفی کردیم. این رمان ها بسیار هیجان انگیز هستد که می توانند نظر مخاطبان را به خوبی جذب کنند. در صورتی که به خواندن رمان جنایی علاقه دارید می توانید به سایت رمان بوک وارد شوید و این رمان ها را به صورت آنلاین دانلود کنید و از خواندن آن ها لذت ببرید.

دسته بندی : معرفی آثار, ادبیات
لینک کوتاه :

مقالات مشابه با آنچه مطالعه کردید

همراه ما در کانال تلگرام رمان بوک شوید!
هوادار ما در اینستاگرام رمان بوک باشید!

نظر شما درباره این مطلب

لطفا پس از مطالعه کامل محتوا نظر خود را برای دیگر کاربران بنویسید.
از ارسال نظر به زبان انگلیسی یا نوشتن فینگلیش پرهیز کنید.
تمام نظرات توسط تیم مدیریت رمان بوک بررسی شده و پاسخ داده می‌شوند.
0 0 رای ها
لطفا امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: نمیشه متن رو انتخاب کنی
کانال تلگرام رمان بوک پیج اینستاگرام رمان بوک