کتابخوانی

کتابخوانی و 5 مرحله برای شروع خواندن کتاب

اگر بخواهید عادت کتابخوانی را در خود تقویت کنید مانند هر کار دیگری که قصد مهارت پیدا کردن در آن را دارید، نیاز به تلاش مضاعفی دارید اما این تلاش، آغاز یک سفر شگفت انگیز خواهد بود. زمانیکه شروع به خرید رمان و کتاب خواندن می کنید، در دنیایی که نویسنده برای شما ساخته وارد می شوید که نه تنها در افزایش آگاهی و دانش شما موثر است بلکه در عین حال ارزشمند است.

برای شروع کتاب خواندن، 5 مرحله زیر را دنبال کنید:

تعداد زیادی کتاب و رمان در سایت های دانلود کتاب یا کتابفروشی ها وجود دارد که ممکن است انتخاب را برای شما دشوار کند، به خصوص اگر تازه کار باشید، در این مقاله به شما کمک می کنیم بهترین کتاب را برای شروع انتخاب کنید و به یک کتاب خوان حرفه ای تبدیل شوید

1. توانایی خواندن کتاب خود را برای شروع بسنجید

توانایی خواندن کتاب، به سن بستگی ندارد. افرادی هستند که مهارت های خواندن پیشرفته ای دارند و به راحتی یک کتاب چند صد صفحه ای را در یک روز می خوانند، در حالی که برخی دیگر هنگام خواندن رمان با مشکلاتی مواجه می شوند. بنابراین قبل از اینکه شروع به خواندن کنید توانایی خود را در نظر بگیرید. اگر تصور میکنید که حوصله مطالعه رمان های طولانی را ندارید، از کتاب های جیبی یا داستان های کوتاه که صفحات کمی دارند شروع کنید.

اگر احساس کردید می توانید صفحات بیشتری را بخوانید و مطالعه طولانی تر شما را خسته نمی کند می توانید رمان های معروف ایرانی و خارجی را دانلود کرده یا از سایت های اینترنتی سفارش دهید.

2. قبل از شروع، سبک کتاب مورد علاقه تان را بشناسید

سعی کنید به دنبال کتاب‌هایی بگردید که به علایق شما نزدیک باشد. تفاوتی ندارد کتاب رمان باشد یا غیرداستانی در هر صورت باید به دنبال سبک محبوب تان باشید. دانلود کتاب و رمان از سایت هایی مثل رمان بوک، کار شما را راحت تر می کند. در این سایت، رمان ها در دسته بندی های مختلف از جمله رمان عاشقانه، رمان جنایی، رمان تاریخی و غیره قرار گرفته و شما می توانید با توجه به سبک مورد علاقه خود، کتابی را دانلود کرده و شروع به خواندن کنید.

خواندن کتاب

3. از خواندن کتاب های مورد علاقه خود در دوران نوجوانی شروع کنید

کتاب ها و رمان های دوران نوجوانی می تواند شامل آثار کلاسیک یا داستان هایی باشد که از دوران کودکی به آنها علاقه داشتید. اگر هنوز کتاب های آن دوران را دارید، معطل نکنید یکی از آنها را بردارید و از خواندن لذت ببرید. اگر هم این کتاب ها را ندارید، اصلا جای نگرانی نیست به راحتی می توانید به صورت آنلاین آنها را جستجو کنید تا آنها را به صورت کتاب PDF دانلود کنید.

4. اگر به خواندن علاقه ندارید به کتاب صوتی گوش بدهید

این روزها گوش دادن به کتاب های صوتی به یک سرگرمی فراگیر تبدیل شده است. بسیاری از افرادی که فرصتی برای خواندن کتاب های پرطرفدار ندارند یا می خواهند در خودشان علاقه به کتاب خوانی را ایجاد کنند، به کتاب های صوتی گوش می دهند. مزیت گوش دادن به کتاب های گویا در این است که شما می توانید در حین انجام فعالیت های دیگر یا زمانیکه در حال سفر هستید از آنها لذت ببرید.

دانلود کتاب در رمان بوک

5. از کتابخوان ها درباره بهترین کتاب هایی که خوانده اند، بپرسید.

از اینکه از افراد کتابخوان بپرسید کدام کتاب برای شروع شما بهترین است، خجالت نکشید. همه افراد کتابخوان دوست دارند تجربه خود را از خواندن رمان های هیجان انگیز با شما به اشتراک بگذارند. اگر نمی دانید چطور با افراد کتاب خوان ارتباط برقرار کنید می توانید در انجمن رمان بوک عضو شوید و درباره بهترین کتاب هایی که خوانده اند از آنها سوال کنید.

دسته بندی : ادبیات
لینک کوتاه :

مقالات مشابه با آنچه مطالعه کردید

همراه ما در کانال تلگرام رمان بوک شوید!
هوادار ما در اینستاگرام رمان بوک باشید!

نظر شما درباره این مطلب

لطفا پس از مطالعه کامل محتوا نظر خود را برای دیگر کاربران بنویسید.
از ارسال نظر به زبان انگلیسی یا نوشتن فینگلیش پرهیز کنید.
تمام نظرات توسط تیم مدیریت رمان بوک بررسی شده و پاسخ داده می‌شوند.
0 0 رای ها
لطفا امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: نمیشه متن رو انتخاب کنی
کانال تلگرام رمان بوک پیج اینستاگرام رمان بوک