کتاب چرا عقب مانده‌ایم
کتاب چرا عقب مانده‌ایم کتاب چرا عقب مانده‌ایم

کتاب چرا عقب مانده‌ایم

دانلود با لینک مستقیم 0 0
دانلود با لینک مستقیم
عنوان
کتاب چرا عقب مانده‌ایم
نویسنده
دکتر علیمحمد ایزدی
ژانر
سیاسی، اجتماعی، فرهنگی
ملیت
خارجی
ویراستار
رمان بوک
تعداد صفحه
350 صفحه
اگر نویسنده یا مالک 'کتاب چرا عقب مانده‌ایم' هستید و درخواست حذف این اثر را دارید درخواست حذف اثر

معرفی قانونی و دانلود کتاب چرا عقب مانده‌ایم اثر دکتر علیمحمد ایزدی به صورت فایل PDF قابل اجرا در اندروید و آیفون با ویرایش جدید و لینک مستقیم رایگان

وقتی بچه زمین می‌خورد و والدین زمین را کتک می‌زنند تا کودک آرام شود وقتی می‌گویند اگر فلان کارو بکنی لولو میاد، اگر با غریبه حرف بزنی می‌دزدنت، اگر فلان کارو کنی کلاغه به بابات خبر می‌ده... یک طفل معصوم باید در ایران گول بخورد تا یاد بگیرد چگونه گول بزند یا گول نخورد ...

معرفی و خلاصه کتاب چرا عقب مانده‌ایم

عده دیگری بی‌سوادی مردم را علت اصلی همه بدبختی‌‌ های جامعه می‌دانند. این‌ها می‌گویند اگر مردم با سواد بودند، کتاب و روزنامه می‌خواندند و از حقایق و آنچه می‌ گذرد مطلع می‌شدند، مسلماً تن به این همه خفت و خواری نمی‌دادند و هر قلدر و دیکتاتوری نمی‌توانست سالیان دراز بر آن‌ها حکومت کند به خاطر بی سوادی مردم است که دیکتاتور میتواند خود را ناجی معرفی کند و آنها را بفریبد، در عین حال که چماقش را بر سرشان می‌کوبد. با اینکه داشتن سواد کلید موفقیت و پیشرفت و نجات از عقب افتادگی است ولی فقدان آن نمی‌تواند علت اصلی بدبختی های جامعه ما و مخصوصاً دوام و بقای آن در اعصار مختلف باشد؛ زیرا: اولا، داشتن سواد هیچگونه ضمانتی

برای خواندن کتاب و روزنامه مناسب به منظور اطلاع از حقایق و واقعیات به وجود نمی‌آورد. در جامعه‌ای که کتاب‌ ها و روزنامه‌های حقیقت نویس بسیار نادر است، فرض کنیم که همه مردم هم با سواد باشند آنها فقط کتاب ها و روزنامه هایی را می‌توانند بخوانند که در اختیارشان قرار دارد آن‌ها هم که در زمان شاه و پدرش کنترل می‌شدند توسط چه کسانی کنترل می‌شدند؟ توسط کانی که نه تنها با سودا بودند، بلکه اکثراً تحصیلات عالیه دانشگاهی داشتند و صاحب درجات دکترا و مهندسی و... بودند. آن حضرات باسواد، علاوه برخیانت‌های آنچنانی طوری رفتار کرده بودند که هیچ کس از دست و زبانشان در امان نبود و از شر وجودشان احساس آرامش نمی‌کرد. نه تنها در زمان

طاغوت بلکه در همین حکومت اسلامی نیز گردانندگان روزنامه‌ها که مطالبشانگاه چندان هم با واقعیت وفق نمی‌دهد، همین باسوادان هستند. هر چه دروغ بزرگتر و تهمت ناجوانمردانه باشد، روزنامه های آنچنانی حروف درشت تر و جای مناسب تری را به آن اختصاص می‌دهند. در مقابل چه بسیار افراد کاملاً بی‌سوادی را می‌شناسیم که یا مطلقاً سواد خواندن و نوشتن ندارند و یا اگر دارند، چند کلاس ابتدایی بیشتر نخوانده‌اند ولی با دریافت ارشاد و تعلیمات صحیح از والدین خود انسان‌هایی واقعی شدهاند؛ یعنی باتقوا هستند، حقیقت جو و حقیقت گو هستند، خیر خواه و مفید هستند؛ خلایق نه تنها از دست و زبانشان در عذاب نیستند که به عنوان مشکل گشا از وجودشان سود می‌برند ...

دیدگاه کاربران

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
اولین نفری باشید که نظر می دهد!